Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde inden for fagområdet Internationale Studier.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
hvilke problemer og problemstillinger fagområdet Internationale Studier typisk beskæftiger sig med, m.a.o. hvad der i faglig forstand konstituerer et problem inden for Internationale Studier
hvordan disse problemer/problemstillinger behandles i akademisk arbejde
den historiske, sociale og kulturelle konteksts betydning for arbejdet med problemer inden for Internationale Studier
hvordan problem-baseret læring kan bidrage med øget indsigt og viden inden for fagområdet Internationale Studier.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at identificere og formulere fagligt relevante problemer inden for Internationale Studier
at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til et udvalgt problem
at indgå i fagligt samarbejde om at løse et udvalgt problem
at præsentere og diskutere problemstillinger inden for Internationale Studier i en adækvat sproglig form.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Prøvens navn | Introduktion til Problembaseret læring i Internationale Studier |
Prøveform | Aktiv deltagelse og/eller skriftlig opgave
For at bestå modulet kræves aktiv deltagelse i en række til
modulet relaterede kursusaktiviteter, som fastlægges og
offentliggøres ved studiestart. Aktiv deltagelse er defineret som
læsning af opgivet litteratur, tilstedeværelse ved mindst 80 % af
den udbudte undervisning samt udarbejdelse af tilhørende skriftlige
opgaver.
En eventuel omprøve har form af en skriftlig bunden hjemmeopgave. Besvarelsen skal være på mindst 6 og højst 8 sider. Besvarelsen bedømmes af eksaminator; besvarelser, som eksaminator vurderer til ikke bestået, bedømmes tillige af en censor. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal demonstrere de læringsmål, som er angivet ovenfor. |
Engelsk titel | Introduction to Problem-based Learning in International Studies |
Modulkode | BASIS20161 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Sprog og Internationale Studier |
Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |