Målet er at give den studerende en grundlæggende viden, færdigheder og kompetencer om problembaseret læring og -projektarbejde samt overblik over de centrale elementer i den videnskabelige proces.
Igennem forelæsningsrækken introducerer kurset til de lærings- og erkendelsesteoretiske principper bag PBL-modellen samt til den praktiske anvendelse igennem det problemorienterede projektarbejde, herunder centrale projektelemen-ter som problemformulering, videnskabelig argumentation samt vidensproduktion ved hjælp af teori, empiri og ana-lyse.
Forelæsninger med tilknyttede øvelser
5 ECTS
Prøvens navn | Introduktion til det problemorienterede projektarbejde |
Prøveform | Mundtlig
Modulet evalueres sammen med modulet 'Introduktion til
videnskabelig metode og videnskabsteori' ved en mundtlig prøve
med intern censur. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | 7-trinsskala: Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets målsætninger med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimalt acceptable grad af opfyldelse af modulets læringsmål. |
Engelsk titel | Introduction to Problem Based Learning |
Modulkode | BASAM20171 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Politik & Administration og Samfundsfag |
Institut | Institut for Statskundskab |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |