Modulet omfatter en introduktion til disciplinens væsentlige paradigmer og udviklingshistorie, samt udvalgte medier og medieteksters betydning for individer, grupper og samfund.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om, forståelse af samt evne til refleksion over
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetence til
Prøvens navn | Mediepsykologi |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en hjemmeopgave med en af den studerende valgt
og af den kursusansvarlige lærer godkendt problemstilling i
relation til pensum.
Pensumramme: 500 standardsider obligatorisk litteratur. Sidetal: 3-5 sider. Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i kurset, hvilket indebærer 75 % tilstedeværelse samt indløsning af samtlige opgaver, som stilles i løbet af kurset. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal dokumentere, at modulets mål er indfriede. |
Engelsk titel | Psychology of Media |
Modulkode | BAPSY201528 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Psykologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |