Problembaseret læring

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og –behandling, vejledning og gruppearbejde

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå grundlæggende viden om

  • problembaseret læring og
  • metodevalg.

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:

  • at identificere og formulere et problem inden for det humanistiske område,
  • at beskrive og begrunde metodevalg med henblik på det valgte problem og
  • at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til det valgte problem.

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til

  • at designe og reflektere over et problembaseret projektforløb og
  • at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring
Prøveform
Mundtlig
Prøven har form af en samtale mellem den studerende, eksaminator og censor på baggrund af semestrets pilotprojekt, hvis omfang og indhold fastsættes af studienævnet.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierPrøven skal demonstrere, at modulets mål er indfriede

Fakta om modulet

Engelsk titelProblem Based Learning
ModulkodeBAPSY20151
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Psykologi
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske Fakultet