Modulet indeholder en grundlæggende introduktion til og gennemgang af, hvad læring og videnanvendelse betyder for organisationer, perspektiver på organisatorisk læring, human ressource management strategier i relation til organisatorisk læring samt forankring af organisatoriske læreprocesser. Modulet skal give de studerende en generel forståelse for, hvad organisatorisk læring betyder i forhold til udviklingen af private såvel som offentlige organisationers strategi, kultur, struktur og teknologianvendelse samt, hvordan læring kan forankres og ledes i et strategisk perspektiv.
Den studerende skal gennem modulet opnå forskningsbaseret viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Undervisningen finder sted i form af projektarbejde og kurser.
| Prøvens navn | Organisatorisk læring |
| Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes på 3. semester med en ekstern kombineret
skriftlig og mundtlig prøve, som kan gennemføres i grupper på op
til 5 studerende. Eksaminationen tager udgangspunkt i en af én
eller flere studerende udarbejdet projektrapport. |
| ECTS | 15 |
| Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
| Censur | Ekstern prøve |
| Engelsk titel | Organizational learning |
| Modulkode | BAORL20148 |
| Modultype | Projekt |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Efterår
|
| ECTS | 15 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
| Institut | Institut for Læring og Filosofi |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |