Modulet sætter organisationer og deres interne processer ind i en bredere samfundssammenhæng. Med grundlag i videnssociologi behandles, hvordan forskellige former for viden opstår, cirkulerer og anvendes på forskellige niveauer i samfundet. Som led heri behandles vidensformers afhængighed af forskellige kulturelle og nationale traditioner samt magtfulde aktørers tiltag for at regulere den tilgængelige viden (videnspolitik). Med grundlag i innovationsteori behandles, hvordan fornyende ideer, produkter og initiativer opstår og udvikles, og hvordan nationale innovationssystemer sætter rammer for fornyelse.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Undervisningen finder sted i form af forelæsninger, case-arbejde og diskussioner.
Prøvens navn | Viden, innovation og samfund |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Modulet afsluttes på 2. semester med en individuel intern prøve.
Prøven består i, at den studerende i løb eaf semesteret afholder et
mundtligt oplæg eller afleverer et skriftligt oplæg, og at dette
oplæg godkendes af en underviser, som studielederen
udpeger. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Learning Theory Knowledge, innovation and society |
Modulkode | BAORL20146 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |