I dette modul behandles grundlæggende tilgange og metoder til at vurdere organisationers investeringer i læringsaktiviteter. Der lægges vægt på dels metoder til opgørelse og fremskrivning af omkostninger ved forskellige typer læringsaktiviteter, dels metoder til at vurdere individuelle og organisatoriske afkast af aktiviteterne på kortere og længere sigt. Faktorer som omstillings- og innovationskapacitet inddrages. Forskelle og ligheder mellem private og offentlige organisationer inddrages.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Undervisningen består primært af kurser og øvelser, og koordineres med metodeundervisningen i modul 9; At undersøge læring i organisationer. Undersøgelses- og analysemetode I
Prøvens navn | Læringsøkonomi |
Prøveform | Skriftlig
Modulet afsluttes på 3. semester med en individuel intern prøve.
Prøven er en skriftlig hjemmeopgave, hvor den studerende inden for
24 timer skal besvare en af eksaminator stillet opgave. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Economy of Learning |
Modulkode | BAORL201410 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |