Modulet giver en grundlæggende introduktion til og træning i at forstå, anvende og analysere almindelige individuelle og organisatoriske læringsmetoder, som er baseret på planlagte forløb, som strækker sig over tid og strukturerede læringsmetoder, som sigter mod anvendelse i de enkelte læringssituationer. I forhold til organisatoriske læringsmetoder introduceres til projektledelses- og forandringsledelsesmetodikker som sigter mod evner til at styre og lede komplekse udviklings- og læringsforløb i organisationer. Organisatoriske læringsmetoder inkluderer også indretning af arbejdspladser, teamdannelse, videndeling, kommunikation og samarbejde samt forholdet mellem teknologi og videnanvendelse. I forhold til individuelle læringsmetoder sigtes mod metoder til kompetenceafklaring og kompetenceudvikling, rekruttering og oplæring, medarbejderudvikling samt oversættelse af ny viden opnået igennem eksterne uddannelsesaktiviteter.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Modulets undervisning er overvejende workshopbaseret, øvelsesbaseret og deltagerinvolverende med fokus på oversættelsen af læringsmetoder til konkret praksis.
Prøvens navn | Læringsmetoder og eksperimentelle læringsrum |
Prøveform | Skriftlig
Modulet afsluttes på 4. semester med en intern individuel prøve.
Prøven tager udgangspunkt i en af de studerende udarbejdet
personlig udviklingsplan for det resterende bachelorforløb, og som
er bilagt 3 små hjemmeopgaver, hvor de reflekterer over anvendelsen
af individuelle og organisatoriske læringsmetoder. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Læringsmetoder og eksperimentelle læringsrum |
Modulkode | BAOPL201412 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |