Modulet sætter organisationer og deres interne processer ind i en bredere samfundssammenhæng. Med grundlag i videnssociologi behandles, hvordan forskellige former for viden opstår, cirkulerer og anvendes på forskellige niveauer i samfundet. Som led heri behandles vidensformers afhængighed af forskellige kulturelle og nationale traditioner samt magtfulde aktørers tiltag for at regulere den tilgængelige viden (videnspolitik). Med grundlag i innovationsteori behandles, hvordan fornyende ideer, produkter og initiativer opstår og udvikles, og hvordan nationale innovationssystemer sætter rammer for fornyelse.
Undervisningen finder sted i form af forelæsninger, case-arbejde og diskussioner.
| Prøvens navn | Viden, innovation og samfund |
| Prøveform | Skriftlig eller mundtlig
Modulet afsluttes på 2. semester med en individuel intern prøve.
Prøven består i, at den studerende i løbet af semesteret afholder
et mundtligt oplæg eller afleverer et skriftligt oplæg, og at dette
oplæg godkendes af en underviser, som studielederen
udpeger. |
| ECTS | 10 |
| Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
| Censur | Intern prøve |
| Engelsk titel | Learning Theory Knowledge, innovation and society |
| Modulkode | BAOL20186 |
| Modultype | Kursus |
| Varighed | 1 semester |
| Semester | Forår
|
| ECTS | 10 |
| Undervisningssprog | Dansk |
| Undervisningssted | Campus Aalborg |
| Modulansvarlig |
| Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
| Institut | Institut for Læring og Filosofi |
| Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |