Modulet giver en grundlæggende introduktion til og træning i at
forstå, anvende og analysere almindelige individuelle og
organisatoriske læringsmetoder, som er baseret på planlagte forløb,
som strækker sig over tid og strukturerede læringsmetoder, som
sigter mod anvendelse i de enkelte læringssituationer.
I forhold til organisatoriske læringsmetoder introduceres til
projektledelses- og forandringsledelsesmetodikker som sigter mod
evner til at styre og lede komplekse udviklings- og læringsforløb i
organisationer. Or-ganisatoriske læringsmetoder inkluderer også
indretning af arbejdspladser, teamdannelse, videndeling,
kommunikation og samarbejde samt forholdet mellem teknologi og
videnanvendelse. I forhold til individu-elle læringsmetoder sigtes
mod metoder til kompetenceafklaring og kompetenceudvikling,
rekruttering og oplæring, medarbejderudvikling samt oversættelse af
ny viden opnået igennem eksterne uddannelsesaktiviteter.
kritisk at analysere anvendelsen af individuelle og organisatoriske læringsmetoder ud fra de organisatoriske problemstillinger, som de er rettet mod og ud fra de løsningsmodeller, som de stiller op.
Modulets undervisning er overvejende workshopbaseret, øvelsesbaseret og deltagerinvolverende med fokus på oversættelsen af læringsmetoder til konkret praksis.
Prøvens navn | Læringsmetoder og eksperimentelle læringsrum |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet afsluttes på 4. semester med en intern individuel prøve.
Prøven tager udgangspunkt i en af de stu-derende udarbejdet
personlig udviklingsplan for det resterende bachelorforløb, og som
er bilagt 3 små hjemmeopgaver, hvor de reflekterer over anvendelsen
af individuelle og organisatoriske læringsmetoder.
Prøvetid: 30 min. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Learning methods and experimental learning spaces |
Modulkode | BAOL201812 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |