Musik og lydbranding

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter undervisning i et afgrænset emne indenfor området musik og lydbranding emnestudium. Der undervises således i:

  • lydbranding
  • medie- og marketingspsykologi

Læringsmål

Viden

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere viden om:

  • Musik og lyds anvendelighed og effekt i markedsføring og produktudvikling
  • Psykologiske teorier og praktiske færdigheder, der knytter sig til lydbranding

Færdigheder

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i:

  • at reflektere over og redegøre for musiks og lyds betydning i en branding-kontekst

Kompetencer

Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til:

  • at udarbejde relevante lyd- og musikforlæg til en given case
  • at definere og løse lydbranding-opgaver metodisk, videnskabeligt og praktisk

Eksamen

Prøver

Prøvens navnMusik og lydbranding
Prøveform
Skriftlig
Prøven har form af en individuel eksamensportefølje bestående af følgende bidrag:
• Et antal tekster og/eller arbejdspapirer, som dokumenterer den studerendes arbejde
inden for musik og lydbranding.
• Den studerendes redegørelse for porteføljens indhold. Redegørelsen må maksimalt
være på 2 sider.
Porteføljens præcise indhold fastlægges ved semestrets start.
Prøven skal dokumentere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet.
Porteføljen bedømmes af eksaminator.
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
Permalink Print

Fakta om modulet

Engelsk titelMusic and Sound Branding
ModulkodeBAMUS201832
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
5. semester tilvalgsfaget
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig
Indgår i

Organisation

StudienævnStudienævnet for Musik
InstitutInstitut for Kommunikation og Psykologi
FakultetDet Humanistiske Fakultet

Søg i modulbasen

View all fonts in this project