Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og –behandling, vejledning og gruppearbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdighed i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Modulet tilrettelægges som en forelæsningsrække, der afholdes parallelt med semestrets projektarbejde.
Prøvens navn | Problembaseret læring |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en individuel eksamensportefølje bestående af
følgende bidrag:
- et antal øvelsesopgaver og/eller arbejdspapirer, som dokumenterer den studerendes arbejde inden for Problembaseret læring - den studerendes 2-3 siders redegørelse for porteføljens indhold. Porteføljens præcise indhold fastlægges ved semestrets start. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal dokumentere, at den studerende har opnået
grundlæggende færdigheder i
Problembaseret læring samt indsigt i fagets metoder. |
Engelsk titel | Problem Based Learning |
Modulkode | BAMUS20141 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Musik |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |