Modulet omfatter kurser og øvelser i relation til modulets tema: Fagets videnskabsteori. Modulet omhandler videnskabsteoretiske, filosofiske og etiske sagsforhold. Modulet sætter den studerende i stand til at reflektere over og bearbejde videnskabsteoretiske problemstillinger. Den studerendes videnskabsteoretiske portefølje består af videnskabsteoriopgaver og – løsninger fra de foregående semestres undervisning og af projektrapporter, hvor videnskabsteoretiske overvejelser har udgjort en del af projektarbejdet.
I relation til modulet afholdes der undervisningsaktiviteter inden for følgende områder: Videnskabsteoretiske problemstillinger Fagets videnskabsteori og filosofiske og etiske sagsforhold.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om og forståelse af:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Fagets videnskabsteori: Interaktive digitale medier” |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består af en skriftlig opgaveaflevering, der belyser en
specifik videnskabsteoretisk problemstilling med afsæt i
kursuslitteraturen og med eksempler fra den videnskabsteoretiske
portefølje.Opgavens problemstilling godkendes af eksaminator.
Opgaven bedømmes alene af eksaminator. Ved opgaver eksaminator bedømmer til ikke bestået, bedømmes opgaven tillige af en intern censor. Sidetal: Opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Den skriftlige opgave skal demonstrere, at den studerende
opfylder målbeskrivelserne for
modulet. |
Engelsk titel | Theory of Science: Interactive Digital Media |
Modulkode | BAKDM201825 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
6. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |