Modulets tema er æstetik og effekt, herunder tilrettelæggelse, undersøgelse og forståelse af æstetiske virkemidlers muligheder og konsekvenser i kommunikation og kommunikationsprodukter. Der arbejdes med problemstillinger inden for det kommunikations og informationsvidenskabelige felt vedrørende oplevelser, identitet, forståelse m.v. Den studerende toner sin faglighed i forhold til enten æstetik og effekt eller anvendt interaktive multimodal æstetik. Der afholdes undervisningsaktiviteter inden for
Æstetik og effekt
Anvendt interaktiv multimodal æstetik
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at anvende videnskabelige metoder og teorier til at analysere kommunikation med fokus på æstetik, effekt, oplevelse og identitet
at anvende og vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Æstetik og effekt |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål inden for fagområdet. Opgavebesvarelsen må højst være
på 8 sider og udarbejdes individuelt. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Eksamenspræstationen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
Engelsk titel | Aestethics and Effect |
Modulkode | BAKDM201612 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |