Introduktion til problemorienteret projektarbejde

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Målet er:

  • at den studernde opnår grundlæggende viden om dokumentation og afgrænsning af en videnskabelig problemformulering samt viden om styring og ledelse af et gruppearbejde på grundlæggende niveau.

Læringsmål

Viden

  • redegøre for, hvad det betyder at dokumentere, begrunde og afgrænse en problemformulering
  • demonstrere viden om styring og ledelse af projektarbejde på et grundlæggende niveau

Færdigheder

  • redegøre for forskellen mellem forskellige typer af samfundsvidenskabelige problemformuleringer

Kompetencer

  • redegøre for forskelle mellem videnskabelig argumentation og holdninger

Undervisningsform

Undervisningen fokuserer på forskellige typer af problemformuleringer på samfundsvidenskabelige uddannelser samt læringsprocesser, vejleder- og grupperoller.

Modulet omfatter seminarer og workshops med tilknyttede øvelsesopgaver.



Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnIntroduktion til problemorienteret projektarbejde
Prøveform
Aktiv deltagelse og/eller skriftlig opgave
Modulet bestås ved aktiv deltagelse, det vil sige tilfredsstillende løsning af et antal øvelsesopgaver i tilknytning til undervisningen. Koordinator meddeler ved undervisningens start de nærmere regler for at bestå ved aktiv deltagelse.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierForudsætningen for at bestå modulet er, at den studerende kan demonstrere grundlæggende forståelse af begreber vedrørende udarbejdelse af problemformulering samt arbejde i projektgrupper.

Fakta om modulet

Engelsk titelIntroduction to Problem Based Project Work
ModulkodeBAHIS20173
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Historie
FakultetDet Samfundsvidenskabelige Fakultet
SkoleSkolen for Kultur og Globale Studier