Modulet har til formål at gøre den studerende i stand til at argumentere logisk korrekt og kunne analysere argumenter i den offentlige debat på baggrund af filosofisk argumentationsteori. Den studerende får dybdegående viden om argumenters struktur og argumentationsteoriens væsentligste begreber og slutningsformer. I modulet inddrages en række konkrete eksempler fra læserbreve, TV-debatter, rapporter, politiske beslutningsdokumenter osv., hvorved den studerendes trænes i at kunne analysere, kritisere og selv anvende argumentationsanalytiske strategier. Modulet er også anvendelsesorienteret i den forstand, at det vil indeholde praktiske øvelser, hvor grupper skal indtage modsatrettede synspunkter og forsvare dem så godt som muligt.
5 ECTS
Prøvens navn | Argumentationsteori |
Prøveform | Skriftlig
Opgaven er en bunden opgave, som udarbejdes individuelt.
Varighed: 2 timer. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Det skriftlige produkt skal demonstrere, at den studerende
opfylder målbeskrivelserne for modulet.
|
Engelsk titel | Theory of Argumentation |
Modulkode | BAFIL20177 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |