Formålet med modulet er at give de studerende en introduktion til akademiske kvalitetskriterier og metoder samt filosofiens egenart i det akademiske felt, herunder metodiske tilgange til at bringe filosofien i anvendelse. Dertil kommer, at de studerende gennem skriveworkshops præsenteres for værktøjer til at arbejde akademisk og filosofisk med litteratur og tekstfremstilling. Parallelt hermed igangsættes obligatorisk mentorforløb, hvor det er den studerendes eget ansvar at træffe aftale med relevant mentor. Det er en betingelse for at gå til eksamen, at man har været i et mentorforløb. Modulet tilrettelægges som et kursusforløb med en høj grad af dialog og studenteraktivitet.
5 ECTS
Prøvens navn | Akademisk og filosofisk introduktionskursus |
Prøveform | Skriftlig
Opgaven er en bunden opgave, der udarbejdes individuelt eller i
grupper af to studerende. Opgaven stilles af den modulansvarlige
underviser og har fokus på at give den studerende et dybere indblik
i, dels hvad det i almindelighed vil sige at arbejde akademisk med
en given i almindelighed, og dels og mere specifikt hvad det vil
sige at arbejde filosofisk med den samme problemstilling.
Mindst 3 og højest 5 sider pr. studerende. Opgaven bedømmes af eksaminator. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | En skriftlig prøve. Hvor det skriftlige arbejde er lavet i samarbejde med andre, skal det angives, hvem der er ansvarlig for de enkelte dele af arbejdet. Der gives en karakter for den skriftlige præstation (den enkelte studerendes bidrag hertil). |
Engelsk titel | Academically and Philosophically Introduction Course |
Modulkode | BAFIL20171 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Anvendt Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |