Litterære strømninger i det 20. århundrede

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter introduktion til centrale strømninger i det 20. århundredes britiske, amerikanske og postkoloniale tekst- og litteraturhistorie.

Læringsmål

Viden

  • kompleksiteten af det 20. århundredes engelsksprogede teksthistorie, også inden for områderne ’britisk’, ’amerikansk’ og ’postkolonial’
  • centrale aspekter af det 20. århundredes engelsksprogede teksthistorie.

Færdigheder

  • at identificere og analysere eksempler på litterære strømninger i det 20. århundrede
  • at kontekstualisere enkelttekster fra det 20. århundrede i et kultur-, tekst-, og litteraturhistorisk perspektiv.

Kompetencer

  • at analysere forholdet mellem tekster fra det 20. århundrede og deres kulturelle forankring
  • at analysere kompleksiteten i det 20. århundredes engelsksprogede teksthistorie.

Undervisningsform

Modulet omfatter følgende studieaktiviteter: Kursusundervisning i kombination med skriftlige opgaver og/eller mundtlige oplæg.

Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnLitterære strømninger i det 20. århundrede
Prøveform
Skriftlig
En individuel bunden skriftlig hjemmeopgave på baggrund af kursusundervisning. En modulopgave kan bestå af flere adskilte delopgaver, hvoraf nogle kan være besvaret i selve kursusundervisningen.

Ved eksterne prøver bedømmes opgavebesvarelsen af eksaminator og en ekstern censor. Ved interne prøver bedømmes opgavebesvarelsen af eksaminator.
ECTS5
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierOpgavebesvarelsen skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor.

Omprøve afholdes efter samme retningslinjer.

Fakta om modulet

Engelsk titel20th Century Literary Trends
ModulkodeBAENG201816
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Engelsk, Tysk og Kulturforståelse
FakultetDet Humanistiske Fakultet