Marketing og strategi

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Målet med det er at arbejde med marketing og markedsanalyse og strategiske teorier, modeller og perspektiver inden for erhvervsøkonomi.

Indholdet i modulet tager afsæt i virksomhedens eksterne omgivelser og omfatter dels et arbejde med marketing, markedsanalyse og strategiske teorier, modeller og perspektiver inden for erhvervsøkonomi, og dels et projektarbejde, hvor der skal udfærdiges et projekt i grupper, der har til formål at anvende disse teorier, modeller og perspektiver på en problemstilling inden for marketing. Den studerende kan selv vælge, om projektarbejdet tager udgangspunkt i en casevirksomhed, konkret virksomhed, flere virksomheder eller organisationer eller brancher.

Læringsmål

Viden

  • Markeder, kunder, ledelse og organisationsforståelse, virksomhedsdrift, udvikling, styring og udnyttelse af informationssystemer, kommunikation, samt business policy og strategi
  • Hvad marketing og markedsanalyse er

Færdigheder

  • Vurdere teoretiske og praktiske problemstillinger inden for strategi og marketing
  • Anvende og formidle erhvervsøkonomiske metoder og redskaber

Kompetencer

  • Håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer, have kognitive evner til kritisk tænkning, analyse og syntese, effektiv problemløsning og beslutningstagen ved brug af kvalitative og kvantitative færdigheder
  • Foretage en kritisk analyse af data, informationskilder og metoder

Undervisningsform

  • Forelæsninger
  • Øvelser
  • Projektarbejde

Omfang og forventet arbejdsindsats

  • 270 timer

Eksamen

Forudsætning for indstilling til prøven

  • Projektet afleveres rettidig

Prøver

Prøvens navnMarketing og strategi
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
Yderligere oplyses senere
ECTS10
Tilladte hjælpemidlerOplyses senere
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierDer henvises til karakterbekendtgørelsen

Fakta om modulet

Engelsk titelMarketing and Strategy
ModulkodeBA-EJ-18-15
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
Modulet udbydes første gang efteråret 2020
ECTS10
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnJuridisk Studienævn
InstitutJuridisk Institut
FakultetDet Samfundsvidenskabelige Fakultet

Litteratur

  • Oplyses senere