Prerequisite/Recommended prerequisite for
participation in the module
Modulet bygger på viden opnået gennem 2. semester.
Content, progress and pedagogy of the
module
Learning objectives
Knowledge
- Skal have viden om innovationsteorier.
- Skal have viden om innovative tiltag i byggebranchen.
- Skal have viden om strategiske, taktiske og operationelle
ledelsessystemer.
- Skal have viden om tekniske, økonomiske, sociale eller
organisatoriske systemer og processer i en virksomhed eller et
netværk af virksomheder.
Skills
- Skal kunne analysere tekniske, økonomiske, sociale eller
organisatoriske systemer og processer i en virksomhed eller et
netværk af virksomheder.
- Skal kunne redegøre for udvikling af tekniske, økonomiske,
sociale eller organisatoriske systemer og processer i en virksomhed
eller et netværk af virksomheder.
- Skal kunne demonstrere en udbygning af forståelsen af
byggevirksomheders langsigtede udvikling og planlægning, herunder
udvikling af nye samarbejdsformer mellem byggevirksomheden og
byggeriets øvrige parter.
- Skal kunne demonstrere en udbygning af forståelsen af
integration af tekniske, økonomiske og organisatoriske systemer,
herunder sammenhænge mellem en virksomheds produktområder,
markeder, produktion, organisation og styring.
- Skal kunne demonstrere kendskab til udarbejdelse af en
sammenhængende udviklingsplan for et netværk af virksomheder, for
en virksomhed som helhed eller for udvalgte dele af
virksomheden.
Competences
- Skal kunne indhente og analysere empirisk data i en eller flere
virksomheder
- Skal kunne overskue sammenhænge mellem teorier, modeller og
empirisk viden.
- Skal kunne kommunikere budskaber således de er modtagelig for
byggebranchens aktører.
- Skal kunne reflektere og perspektivere og projektresultaterne
og udpege styrker, svagheder og forbedringsmuligheder derved.
- Skal kunne formidle de opnåede resultater fra projektarbejdet i
en projektrapport
- Skal kunne samarbejde omkring problemfeltets projektarbejde og
foretage en fælles fremlæggelse af projektarbejdets
resultater
Type of instruction
Projektarbejde med vejledning, evt. suppleret med forelæsninger,
workshops, præsentationsseminarer, laboratorieforsøg m.m.
Extent and expected workload
Kursusmodulets omfang er 30 ECTS svarende til 900 timers
studieindsats.
Exam
Exams
Name of exam | Innovation i byggeriet |
Type of exam | Oral exam based on a project
Individuel mundtlig eller skriftlig prøve |
ECTS | 30 |
Assessment | 7-point grading scale |
Type of grading | Internal examination |
Criteria of assessment | Som angivet i Fællesbestemmelser for uddannelser
(Vurderingskriterier)
http://www.engineering.aau.dk/uddannelse/studieadministration/ |