Modulets indhold, forløb og pædagogik
Projektet har til formål at introducere Industriel
designingeniørens praksis; herunder formgivning, terminologi,
proces og metode ved integration af industriel design- og
ingeniørfaglig viden.
Læringsmål
Viden
- Skal have grundlæggende viden om industriel design- og
ingeniørfaglig terminologi, kultur, teori og metode.
- Skal demonstrere viden om grundlæggende brug af metoder og
fremgangsmåder for en konkret integreret produktudviklingsproces af
begrænset kompleksitet.
Færdigheder
- Skal kunne afdække behov og muligheder i en konkret kontekst og
analysere dem ved anvendelse af industriel design- og
ingeniørfaglige termer og metoder.
- Skal kunne formulere og revidere enkle krav, ønsker og mål for
løsning af enkle industriel designingeniør faglige
problemstillinger.
- Skal systematisk kunne udvikle ideer og stille forslag til
enkle koncepter, der integrerer udvalgte tekniske, brugsmæssige og
formmæssige aspekter.
- Skal løbende gennem processen opstille simpel efterprøvning af
de væsentligste dele af forslaget gennem visualisering, modellering
og beregning med industriel design- og ingeniørfaglige metoder,
teknikker og teorier.
Kompetencer
- Skal kunne organisere, gennemføre og reflektere over en basal
produktudviklingsproces, herunder anvende de vigtigste systematiske
trin, med vægt på integration af industriel design- og
ingeniørfaglighed i en problem- og projektbaseret
læringskontekst.
- Skal kunne formgive og vurdere et enkelt produktkoncept, der
opfylder enkle opstillede krav, ønsker og mål med udgangspunkt i
integreret industriel design- og ingeniørfaglig terminologi, proces
og metode.
Undervisningsform
Se generel beskrivelse af anvendte undervisningsformer i kap.
3
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Introduktion til industriel design-ingeniørens formgivning,
terminologi, proces og metode |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i
Fællesbestemmelserne. |