Modulets indhold, forløb og pædagogik
Projektet har til formål at introducere til
arkitektur-ingeniørens praksis; herunder formgivning, terminologi,
proces og metode ved integration af arkitektur- og ingeniørfaglig
viden.
Studerende, der gennemfører modulet
Læringsmål
Viden
- Skal have grundlæggende viden om ingeniør- og arkitekturfaglig
terminologi, teorier, historie og metoder til brug ved formgivning
af et stykke arkitektur af begrænset kompleksitet i en given
kontekst
- Skal have grundlæggende viden om samspillet mellem arkitektur-
og ingeniørfaglig viden og anvendelsen i designprocessen, herunder
specifikt relationen imellem form, rum og konstruktion
Færdigheder
- Skal kunne identificere og beskrive konkrete designmæssige
udfordringer og potentialer i den givne kontekst og deraf udlede
krav og ønsker til designforslaget
- Skal kunne vælge og systematisk anvende grundlæggende
arkitektur- og ingeniørfaglig viden, herunder teorier, metoder,
analyse- og designværktøjer til at skitsere og udvikle
designforslaget i den givne kontekst
- Skal kunne vælge og systematisk anvende relevante grundlæggende
arkitektur- og ingeniørfaglige modellerings-, visualiserings- og
beregningsmetoder til at konkretisere og formidle projektforslaget
i den givne kontekst
Kompetencer
- Skal kunne formgive og vurdere et stykke arkitektur af
begrænset kompleksitet i en given kontekst, ved brug af arkitektur-
og ingeniørfaglig terminologi, proces og metode
- Skal kunne organisere, gennemføre, og reflektere over et
problembaseret projektarbejde fra initierende problem til
evaluering af designforslaget ved integration af arkitektur- og
ingeniørfaglig viden
Undervisningsform
Se generel beskrivelse af anvendte undervisningsformer i kap.
3
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Introduktion til arkitektur-ingeniørens formgivning,
terminologi, proces og metode |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Uden hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i
Fællesbestemmelserne. |