Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Indskrivning på kandidatuddannelsen i erhvervsøkonomi
(innovation og entrepreneurship) samt gennemførsel af alle
tidligere moduler.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Specialet kan behandle teoretisk-praktiske problemstillinger,
f.eks. i et samarbejde med en virksomhed eller organisation eller
rene teoretisk-metodiske problemstillinger. Emnet, der godkendes af
studienævnet, skal have en kompleksitet og et omfang, så det kan
gennemføres i løbet af et semester.
Læringsmål
Viden
- om relevante empiriske og/eller teoretiske problemer indenfor
studiet kerneområder
- om metoder og teorier til at analysere problemer indenfor
studiets kerneområder
Færdigheder
- til at identificere og definere et relevant forskningsspørgsmål
samt udføre en videnskabelig analyse indenfor et eller flere af
studiets kerneområder
- til at anvende relevante teorier på indsigtsfuld vis og kritisk
reflektere på de anvendte teorier, metoder og det empiriske
materiale, der ligger til grund for analysen
- til at analysere og kritisk vurdere relevante eksisterende
tilgange, koncepter og forskning relateret til specialets emne
- til at reflektere omkring alternative teoretiske og metodiske
analytiske tilgange af relevans for specialets emne
- til at konstruere strategier for løsninger relateret til det
valgte forskningsspørgsmål
- til at evaluere og diskutere implikationerne
- til at udføre en skriftlig og mundtlig afrapportering af
forskningsspørgsmål, metode, analyse og konklusioner på akademisk
niveau
Kompetencer
- til at initiere, udføre og afslutte problemorienteret
forskning
- til at koordinere egne ressourcer til løsning af komplicerede
tværfaglige problemer
- til at tage ansvar for egen faglig udvikling og
specialisering
- til at lede kompliceret forskning og udvikle nødvendige
løsninger på de faglige problemer, der må opstå
Undervisningsform
Problemorienteret projektarbejde.
Omfang og forventet arbejdsindsats
30 ECTS
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i
forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en
omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætnin-ger,
med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den
minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående
kompetence- og læringsmål. |