Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulet Regulering af
energiomsættende systemer eller tilsvarende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kunne forstå vigtigheden af integration af modellering og
regulering i et dynamisk multidisciplinært system.
- Kunne forstå vigtigheden af fysisk og matematisk modellering i
et dynamisk system.
- Have forståelse for digital implementering og basale teknikker
for digital reguleringsdesign.
- Have forståelse for implementering og basale teknikker for
tilstand reguleringsdesign og moderne reguleringsteknik.
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema
- Kunne forstå at opsætte en business case for det dynamiske
multidisciplinære system
Færdigheder
- Kunne anvende en dynamisk analyseproces på offshore energi
systemer.
- Kunne anvende modeller for og foretage analyser på mekaniske,
elektriske, elektromekaniske, fluid, termiske og multidisciplinære
systemer, som vindmølle-transmissionssystemer, eller olie- og
gas-systemer.
- Have opnået erfaring med laboratoriearbejde med et dynamisk
systems reguleringsmæssige forhold.
- Kunne analysere opnåede resultater fra simuleringer og
laboratoriearbejde.
- Kunne lave en cost-benefit analyse på det dynamiske
multidisciplinære system
Kompetencer
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder indenfor dynamiske multidisciplinære systemer til en
praktisk problemstilling indenfor offshore energisystemer, og kunne
bearbejde en sådan problemstilling.
- Have opnået evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde inden for de multidisciplinære systemer.
- Have opnået evne til at kunne vurdere basale økonomiske forhold
ved udvikling og idriftsættelse af systemer eller
apparater
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorienteret arbejde i grupper.
Der gives et antal lektioner i forretningsøkonomi, for at
understøtte læringsmålene omkring dette. Undervisningen foregår på
engelsk og/eller dansk afhængig af deltagelse af udenlandske
studerende, eller hvis underviser er udenlandsk.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Forudsætning for indstilling til prøven
- Det er en forudsætning for de studerende, som ikke har studeret
Aalborg PBL modellen på Aalborg Universitet, at de har bestået
kurset i ”Problembaseret læring og studerendes ansvar for læring på
Aalborg Universitet” forud for projekteksamen.
Prøver
Prøvens navn | Offshore dynamiske systemer |
Prøveform | Kombineret skriftlig og mundtlig eksamen,
projekteksamen |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fællesbestemmelser for uddannelser
(Vurderingskriterier)
http://www.engineering.aau.dk/uddannelse/studieadministration/ |